Pompa wtłacza płyn ze zbiornika do rury prowadzącej do cylindra i tak działają dźwigi towarowe. Gdy zawór zostanie otwarty, płyn pod ciśnieniem przejdzie drogą najmniejszego oporu i powróci do zbiornika płynu. Ale kiedy zawór jest zamknięty, płyn pod ciśnieniem nie ma dokąd pójść, z wyjątkiem cylindra. Gdy płyn gromadzi się w cylindrze, popycha tłok do góry, podnosząc kabinę windy. Gdy samochód zbliża się do właściwej podłogi, system sterowania wysyła sygnał do silnika elektrycznego, aby stopniowo wyłączać pompę. Przy wyłączonej pompie do cylindra nie płynie już płyn, ale płyn, który już jest w cylindrze, nie może uciec (nie może płynąć wstecz przez pompę, a zawór jest nadal zamknięty).
Tłok spoczywa na płynie, a samochód pozostaje na swoim miejscu. Aby opuścić samochód, system sterowania windą wysyła sygnał do zaworu. Zawór jest obsługiwany elektrycznie za pomocą podstawowego przełącznika elektromagnetycznego (sprawdź Jak działają elektromagnesy, aby uzyskać informacje na temat elektromagnesów). Gdy elektrozawór otworzy zawór, płyn zebrany w cylindrze może wypłynąć do zbiornika płynu.
Ciężar samochodu i ładunku naciska na tłok w jaki wyposażone są dźwigi towarowe, który wtłacza płyn do zbiornika. Samochód stopniowo opada. Aby zatrzymać samochód na niższym piętrze, system sterowania jaki mają dźwigi towarowe ponownie zamyka zawór.